Ruilen of Retourneren

 

Wanneer u uw aankoop wilt ruilen voor een ander artikel of voor een andere maat is dit mogelijk. Om dit zo snel mogelijk te laten verlopen stuurt u ons een mail naar klantenservice@penninkhofmode.nl Ook kunt u ons van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 bellen op 0570-592339, zodat wij het door u gewenste artikel al kunnen reserveren.

In deze mail vermeld u a.u.b.:

- het ordernummer van uw bestelling
- Het artikelnummer welke u heeft ontvangen en wilt omruilen.
- Het artikelnummer en de maat van het product welke u hiervoor in de plaats wilt hebben.

U ontvangt dan zo snel mogelijk van ons een mail dat wij het door u gewenste artikel hebben gereserveerd. Wij verzenden dit artikel, zodra wij uw retourzending hebben ontvangen. Dit kunt u gratis retour sturen. U kunt hiervoor het retourlabel gebruiken dat is meegestuurd met uw bestelling.

 

Belangrijk:

Wanneer de waarde van het nieuwe artikel hoger is dan de waarde van het artikel dat u heeft ontvangen, is de service zoals hierboven omschreven niet mogelijk. Stuurt u het dan gewoon retour en plaats a.u.b. een nieuwe bestelling op onze webshop.

Ook bestellingen die door u zijn betaald via Klarna kunnen niet geruild worden volgens de hierboven omschreven wijze. In dit geval kunt u dit doen door een nieuwe bestelling te plaatsen en het andere artikel retour te sturen. In beide gevallen wordt uw aankoopbedrag per ommegaande na ontvangst van uw artikel teruggeboekt.

 

Retourneren

Retourneren van een ontvangen bestelling is altijd toegestaan tot 14 dagen gerekend vanaf het moment van de ontvangst van de bestelling.

 

Wij maken u graag attent op de voorwaarden die wij hanteren bij retourzendingen.


Van deze artikelen wordt een retourzending niet geaccepteerd:


- Producten die niet in de originele verpakking geretourneerd worden.


- Beschadigde, bevuilde of gedragen kleding of schoeisel.


Voor een snelle en goede verwerking van het geretourneerde artikel is het volgende van belang:


- Plak de zegel van DHL welke is meegestuurd met uw bestelling over uw adreszegel, zodat het oude zegel niet meer in het zicht komt.


- Zorg ervoor dat u bij de retourzending uw ordernummer en naam in sluit. Het is voor ons moeilijk om uw ordernummer terug te vinden op basis van artikelnummer.

- Zorg ervoor dat de verpakking op een goede en correcte wijze is dichtgeplakt.

 

TERUGBETALING VAN RETOUREN AAN ONZE KLANTEN

Op het moment dat uw retourzending door ons wordt ontvangen, controleren wij deze op eventuele gebreken. Na controle en goedkeuring betalen wij het openstaande bedrag direct terug aan de klant op de manier waarop de klant de bestelling heeft gedaan. Heeft u bijvoorbeeld met visa betaald, dan betalen wij terug naar uw visa card.

 

BINNEN NEDERLAND

Optie 1: Altijd Gratis

Retour brengen in de winkels

Breng uw bestelling kosteloos retour in één van onze winkels in Arnhem, Delft of Zwolle. Zorg ervoor dat u de bijgevoegde leverbon meeneemt wanneer u een retour naar de winkel brengt. U retour wordt zo spoedig mogelijk verwerkt en gecrediteerd via ons hoofdkantoor op de wijze van betaling. U ontvangt in de winkel geen contant geld.

Klik hier voor alle winkeladressen en openingstijden van onze winkels.


Optie 2: Retourkosten bijdrage van € 4,=

Retour zenden via DHL

In uw zending is een retourlabel ingesloten. Deze kunt u over uw adreslabel plakken en het pakket afgeven bij een DHL afgiftepunt. Bij retour zendingen ligt het risico bij de klant. Vergeet u hierom vooral niet om een bewijs van aflevering te vragen. Hierop staat uw zendingsnummer waarmee u uw retourzending kunt volgen. Mocht er een probleem zijn met uw retourzending, kunnen wij u altijd behulpzaam zijn wanneer u ons uw zendingsnummer kunt doorgeven.

Wij brengen bij retouren van sale artikelen € 5,- in mindering op uw retourbetaling, wanneer u uw bestelling of een deel van uw bestelling retour zendt.

 

Optie 3: Bijdrage retourkosten van € 5,=

Retour zenden via ons antwoordnummer van PostNL

Wanneer u gebruik wilt maken van het retourneren via ons antwoordnummer, zullen wij altijd € 5,- retourkosten in mindering brengen op uw retourbetaling. Onderstaand antwoordnummer kunt u vermelden op uw pakket om deze kosteloos af te geven bij een servicepunt van PostNL.

MODEHUIS PENNINKHOF BV

ANTWOORDNUMMER 81202

8120 VB OLST

Optie 4: Retour sturen op een andere wijze als voorgaande opties op een door u gekozen manier.

Het staat u vrij om een bestelling retour te sturen op een andere wijze als wij u aanbieden. De eventuele kosten welke u dan maakt zijn voor eigen rekening.

Retourneren vanuit België of Luxemburg

 

Retour zenden via DHL

In uw zending is een retourlabel ingesloten. Deze kunt u over uw adreslabel plakken en het pakket afgeven bij een DHL afgiftepunt. Voor België en Luxemburg gelden dezelfde retour voorwaarden en retour kosten als voor Nederland.

 

Retourneren vanuit andere landen

Wanneer u vanuit een ander land als Nederland, Duitsland, België of Luxemburg een bestelling retour wenst te sturen, kunt u bij ons een retour label opvragen via de e-mail (klantenservice@penninkhofmode.nl) of op eigen initiatief de zending retour sturen naar onderstand adres. Wanneer wij uw e-mail hebben ontvangen zullen wij u zo spoedig mogelijk een verzendzegel toesturen op uw e-mail adres.

Modehuis Penninkhof

Diepenveenseweg 20 

8121 PN Olst

Nederland

 

Wij maken u graag attent op de voorwaarden die wij hanteren bij retourzendingen.

Van deze artikelen wordt een retourzending niet geaccepteerd:

- Producten die niet in de originele verpakking geretourneerd worden.
- Beschadigde, bevuilde of gedragen kleding of schoeisel.

Voor een snelle en goede verwerking van het geretourneerde artikel is het volgende van belang:

Plak de zegel van DHL welke is meegestuurd met uw bestelling over uw adreszegel, zodat deze niet meer in het zicht komt.
Zorg ervoor dat u bij de retourzending uw ordernummer en naam in sluit. Het is voor ons moeilijk om uw ordernummer terug te vinden op basis van artikelnummer.
Zorg ervoor dat de verpakking op een goede en correcte wijze is dichtgeplakt.

Ook kunt u natuurlijk een artikel binnen de gestelde 14 kalenderdagen retour brengen in één van onze vestigingen. De terugbetaling van uw zending vind dan plaats binnen 3 werkdagen. Dit omdat uit veiligheidsoverwegingen geen contante uitbetaling wordt gedaan vanuit de vestigingen.